بلاگ آرایشی, آرایش صورت

چرا آرایش روی پوستم نمیشینه + آموزش آرایش صورت

چرا آرایش روی پوستم نمیشینه + آموزش آرایش صورت

یک آرایش شیک و صحیح بیشتر از هر چیزی می تواند به چهره ما شادابی و زیبایی ببخشد و در واقع باعث می شود زیبایی های چهره خود را بهتر از هر زمان دیگری نشان دهیم. اما در این بین یکی از مشکلات شایعی که در آرایش کردن وجود دارد و افراد از آن گلمه مند هستند این است که چرا آرایش روی پوستم نمیشینه؟ خیلی از اوقات با وجود تلاشی که برای داشتن آرایشی شیک و حرفه ای می کنیم آرایش روی صورت ما حالت ماسیده پیدا کرده و آن طور که باید جذاب و زیبا به نظر نمی رسد.

اگر شما هم همیشه دغدغه این را دارید که چرا آرایش روی پوستم نمیشینه با این مطلب همراه ما باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم که چرا آرایش روی پوستم نمیشینه و همچنین با آموزش آرایش صورت یک آرایش شیک، بادوام و کاملاً طبیعی را یاد بگیریم:

فهرست مطالب

  • بررسی دلایل ماسیدن آرایش
  • آموزش آرایش صورت مرحله به مرحله
  • سوالات متداول

بررسی دلایل ماسیدن آرایش

خیلی از افراد از این موضوع ناراحت و شاکی هستند که با وجود استفاده از محصولات آرایشی گران، چرا آرایش روی پوستم نمیشینه؟ خب باید بگوییم صرفاً گران بودن محصولات آرایشی در این رابطه ملاک نیست و دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند آرایش خوب روی صورت ننشسته یا اصطلاحاً روی پوست ماسیده شود. در ادامه با هم دلایل این موضوع را بررسی خواهیم نمود که چرا آرایش روی پوستم نمیشینه:

عدم رعایت ترتیب استفاده از مواد آرایشی

خیلی از افراد بدون توجه به اصول مهم در زمینه آموزش آرایش صورت صرفاً قصد دارند به نحوی از تمامی وسایل آرایشی خود استفاده کنند و به ترتیب استفاده از آن ها توجهی ندارند. این در حالی است که هر یک از لوازم آرایش باید در زمان مناسب خود استفاده شوند تا به خوبی روی پوست نشسته و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

در واقع برای یک آرایش مناسب و بدون ماسیدگی باید صورت با شوینده ای مناسب شسته شده و بعد با تونر به خوبی پاکسازی شود. یک مرطوب کننده مناسب کمک می کند تا کرم پودر به خوبی جذب پوست شود و همچنین ضد آفتاب نیز روی پوست به بهترین شکل اعمال شود. بعد از آن نوبت به پرایمر برای زیرسازی آرایش و بستن منافذ رسیده و در نهایت می توان کرم پودر را روی پوست زد.

در استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب به هیچ عنوان نباید زیاده روی کرد چرا که باعث افزایش بیش از حد چربی پوست شده و مانع از جذب کرم پودر می شود و به همین دلیل آرایش روی پوست ماسیده خواهد شد.

پیشنهاد طرلان

استفاده متوالی و بی وقفه از محصولات آرایشی

 

چرا آرایش روی پوستم نمیشینه؟ یکی دیگر از دلایلی که باعث این مشکل می شود پشت سر هم و بدون وقفه انجام دادن مراحل آرایش است. این در حالی است که هر یک از محصولات آرایشی نیاز به زمان دارند تا به خوبی جذب پوست شوند. برای همین باید بین مراحل آرایش و استفاده از مواد آرایشی مختلف، کمی وقفه ایجاد کرد. برای مثال بعد از زدن کرم مرطوب کننده نیاز است که چند دقیقه ای منتظر بمانید تا کاملاً جذب پوست شده و بعد به سراغ کرم پودر بروید.

عدم آشنایی با تکنیک های استفاده از مواد آرایشی

 

خیلی از افراد می گویند چرا آرایش روی پوستم نمیشینه اما هنوز از تکنیک های استفاده از محصولات آرایشی بی خبر هستند. هر یک از مواد آرایشی لم خاص خود را دارند و برای آن که به خوبی روی پوست بنشینند باید با روش و تکنیک مخصوص به خود استفاده شوند. برای مثال در زمان استفاده از کرم پودر، به منظور جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر نیاز است که اول از همه کرم روی نواحی مرکزی صورت زده شده  و بعد به کناره های صورت برده شود.

همچنین برای آن که کرم پودر روی پوست ثابت شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد نیاز است که بعد از زدن کرم پودر، از کانسیلر و پنکک نیز استفاده شود.

عدم استفاده از براش آرایشی

 

یکی از مواردی که در آموزش آرایش صورت روی آن تاکید می شود استفاده از براش برای زدن مواد آرایشی روی پوست است. اما خیلی از افرادی که شکایت دارند که چرا آرایش روی پوستم نمیشینه معمولاً برای زدن کرم های زیرسازی و کرم پودر روی صورت از دست یا پدهای آرایشی استفاده می کنند که به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیستند و باعث می شوند مواد آرایشی به خوبی روی پوست ننشیند و ماسیده شود.

استفاده بیش از حد از مواد آرایشی

 

گاهی دلیل ماسیده شدن آرایش، استفاده زیاد از مواد آرایشی مانند کرم پودر است. این کار به ویژه در روزهای گرم تابستان باعث می شود تا با اولین تعریق، مواد آرایشی ریخته و یا پوست چرب و ناخوشایند به نظر برسد. برای همین نیاز است که برای داشتن آرایشی شیک و ماندگار از مواد آرایشی به میزان متعادل استفاده شود.

نحوه صحیح بند انداختن روی صورت

عدم استفاده از مواد آرایشی ضد آفتاب در تابستان

در روزهای گرم تابستان به محض آن که در کمی در گرما قرار بگیرید دچار تعریق شده و پوست صورت نیز که زیر آرایش قرار دارد بیش تر از هر بخش دیگری از بدن، عرق می کند و مواد آرایشی روی آن ماسیده می شوند. برای همین نیاز است که برای داشتن یک آرایش شیک و طبیعی در روزهای تابستانی حتماً از محصولات آرایشی ضد آب استفاده شود.

عدم استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

برای آن که آرایش به خوبی روی پوست بنشیند و ماندگاری بیشتری داشته باشد به یک اسپری تثبیت کننده آرایش نیاز دارید. حتماً وقتی که آرایش شما به اتمام رسید از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید تا آرایش شما در تمام طول مهمانی ثابت بماند و ماسیده نشود.

استفاده از لوازم آرایشی مایع

خیلی از افراد به جای استفاده از لوازم آرایش خشک، به سراغ محصولاتی مانند کرم پودر یا رژ لب از جنس مایع می روند. اما نکته ای که در مورد این محصولات وجود دارد این است که پایه روغنی این محصولات باعث شده که پوست چرب به نظر رسیده و از طرفی مواد آرایشی نیز روی پوست ماسیده شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهترین راه، استفاده از محصولات آرایشی خشک است.

پیشنهاد طرلان

آموزش آرایش صورت مرحله به مرحله

در بخش قبل به طور کامل دلایلی که باعث ماسیده شدن آرایش روی پوست می شدند را بررسی کردیم الان که جواب چرا آرایش روی پوستم نمیشینه به خوبی مشخص شده با هم مراحل یک آرایش اصولی و با دوام و ماندگاری بیشتر را یاد می گیریم:

پوست را آماده کنید

پوست صورت برای آن که بتواند برای چندین ساعت آرایش را به خوبی حفظ کند به آمادگی نیاز دارد. برای آماده سازی پوست برای آرایش نیاز است که کارهای زیر را انجام دهید:

  • صورت خود را با شوینده ای مناسب بشویید.
  • از یک اسکراب و لایه بردار مناسب برای پوست استفاده کنید.
  • پوست را با زدن یک مرطوب کننده نیم ساعت پیش از آرایش، به خوبی هیدراته نگه دارید.

از پرایمر صورت استفاده کنید

در این بخش از آموزش آرایش صورت نیاز است که برای آمادگی هر چه بیشتر پوست از یک پرایمر آبرسان کمک بگیرید. کافی است کمی پرایمر را روی پوست خود بزنید و آن را به خوبی روی تمامی نواحی پوست به ویژه در نواحی مانند خط خنده به خوبی پخش کنید.

کرم پودر و کانسیلر را به صورت صحیح بزنید

 

بهتر است به سراغ کرم پودری بروید که بدون چربی باشد و روی آن عبارت با ماندگاری بالا درج شده باشد. برای جلوگیری از ماسیدگی کرم پودر و کانسیلر باید به میزان استفاده از آن ها هم توجه داشته باشید. سعی کنید در نواحی از صورت که خطوط ریز و چین و چروک دارند این مواد را کمتر به کار ببرید یا در صورت نیاز به استفاده مقدار بیشتر، کم کم آن را روی پوست بزنید و بعد از خشک شدن هر لایه، لایه بعدی را روی پوست اعمال کنید. همچنین در زدن این مواد آرایشی دقت و حوصله به خرج داده و با براش آرایشی به خوبی روی پوست پخش کنید.

تثبیت کننده آرایش بزنید

 

حتماً بعد از اتمام آرایش خود از محصولاتی مانند پودرهای تثبیت کننده، اسپری فیکس یا هر دو استفاده کنید تا آرایش کاملاً روی صورت ثابت بماند.

حرف آخر

 

در این مطلب با هم دلایل مختلفی که باعث می شوند یک فرد با ماسیدگی آرایش و این که چرا آرایش روی پوستم نمیشینه مواجه شود را بررسی کردیم و همچنین نکاتی کاربردی در مورد آموزش آرایش صورت ذکر شدند. شما عزیزان می توانید با رعایت نکاتی که در این مطلب به آن ها اشاره شد یک آرایش شیک و حرفه ای داشته باشید که به خوبی روی پوست شما نشسته و باعث زیبایی بیشتر چهره شما می شود. شما همچنین می توانید انواع محصولات آرایشی باکیفیت را برای داشتن آرایشی بهتر از فروشگاه طرلان تهیه کنید.

سوالات متداول چرا آرایش روی پوستم نمیشینه

آیا در آموزش آرایش صورت ترتیب استفاده از مواد آرایشی مهم است؟

بله برای آن که هر یک از محصولات آرایشی بهتر روی پوست بنیشنند نیاز است که در زمان مناسبی از آن ها استفاده شود.

بهترین روش زدن مواد آرایشی روی پوست چیست؟

پخش کردن مواد آرایشی مانند کرم پودر بهتر است به کمک یک براش آرایشی انجام شود.

کدام کرم پودر بهتر روی پوست می نشیند؟

کرم پودرهای بدون چربی به دلیل بافت سبکی که داشته خیلی خوب روی پوست نشسته و کمتر دچار ماسیدگی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *