بلاگ آرایشی, آرایش صورت

کانسیلر چیست؟ فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟ - عوارض کانسیلر چیست؟ - فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ - انواع کانسیلر

کانسیلر چیست؟

این روزها یکی از مهم­ترین و کاربردی­ترین وسایل آرایشی برای داشتن یک میکاپ شیک و حرفه ­ای کانسیلر است. برای همین هر خانمی که حتی زیاد اهل آرایش نیست و تنها هر چند وقت یک بار آرایش داشته نیز احتیاج است که با بهترین کانسیلر کاربردی آشنا شود.

 

چرا که برای داشتن یک آرایش بی ­نقص و تمیز بسیار موثر است. در این مطلب به طور کامل به سوال کانسیلر چیست؟ پاسخ خواهیم داد:

کرم کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟ - عوارض کانسیلر چیست؟ - فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ - انواع کانسیلر

کانسیلر (concealer) در واقع نوع کرم­ پودر با غلظت بالاست که از آن به منظور پوشاندن گودی، سیاهی دور چشم و نیز لکه­ های روی پوست استفاده می­شود. به نوعی کانسیلر کرم پودری فشرده، روشن و رنگی است که از آن برای ایجاد پوستی صاف و یکدست در آرایش استفاده می­شود و در مرحله بعد از کرم پودر روی پوست زده خواهد شد.

 کانسیلرها به شکل مایع، نیمه جامد و جامد وجود داشته و به کمک آن­ها می­توان ضمن یکدست نمودن پوست، آرایش تمیزتری داشت.

 

 فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟ - عوارض کانسیلر چیست؟ - فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ - انواع کانسیلر

خیلی از افراد ممکن است کانتور و کانسیلر را با هم اشتباه بگیرند. این در حالی است که این دو دارای کارکردی متفاوت از هم هستند. به طور کلی در پاسخ به فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ می­توان موارد زیر را مطرح نمود:

  1. کانسیلر در واقع محصولی به منظور پوشش تیرگی زیرچشم، جای جوش و لکه­ های پوستی است. اما از کانتور جهت برجسته­ سازی بخش­هایی از صورت یا کوچک­تر کردن بخش­هایی دیگر استفاده می­شود. کانتور یک وسیله کاربردی برای سایه ­سازی و زاویه ­سازی صورت است.
  1. معمولاً کیت ­های آرایش کانتور دارای چند رنگ آرایش مختلف هستند که در صورت ترکیب با یکدیگر، به پوست ظاهری بی­عیب و نقص خواهند بخشید. همچنین برای کانتورینگ امکان استفاده از هایلایترها و برنزه ­کننده­ ها نیز وجود خواهد داشت. حتی سایه­ های مختلف کانسیلر نیز گاهی برای کانتورینگ قابل استفاده می­باشند.
  1. کانسیلر معمولآً یکی دو درجه از رنگ پوست و کرم پودر شما روشن­تر خواهد بود و قادر به پوشش لکه­ ها و قرمزی پوست است. اما کانتور معمولاً تیره­تر از کانسیلر می­باشد.

عوارض کانسیلر چیست؟

کانسیلر چیست؟ - عوارض کانسیلر چیست؟ - فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ - انواع کانسیلر

خیلی از افراد از عوارض احتمالی کانسیلر نگران هستند و می­خواهند بدانند که عوارض کانسیلر چیست؟  این را باید در نظر داشت که هر محصول آرایشی در صورتی که به صورت روزانه و بیش از حد استفاده شود و از طرفی برای مدتی طولانی روی پوست بماند می­تواند با عوارضی جانبی همراه باشد. برای همین بهتر است استفاده از کانسیلر را به مجالس مهم و مهمانی­ ها محدود کنید.

استفاده مداوم از کانسیلر باعث شده نواحی حساسی چون پوست دور چشم تحریک شده و بیشتر در معرض ایجاد چین و چروک باشد. البته این نکته لازم به ذکر است که هر چه برای خرید این محصول به سراغ یک برند باکیفیت­ تر بروید قطعاً عوارض آن کاهش خواهد شد.

   

انواع کانسیلر

کانسیلرها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک کاربرد خاص خود را دارند. در ادامه به طور کامل با انواع کانسیلر آشنا خواهیم شد تا بهتر بتوانید یک کانسیلر خوب و متناسب با نیاز خود تهیه کنید:

1. کانسیلر استیکی (ماتیکی)

این نوع کانسیلر یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست خشک است. این کانسیلر دارای پوشش­ دهی خیلی خوب است و البته باید از انگشت یا یک براش برای زدن آن بر روی پوست استفاده کنید. لازم به ذکر است که بافت سنگین این کانسیلر باعث شده برای پوست­ های جوش­دار مناسب نباشد.

2. کانسیلر کرمی (جامد)

این نوع کانسیلر با انواع پوست­ ها سازگاری دارد اما نباید به صورت غلیظ استفاده شود چرا که ظاهر نامناسبی را در صورت نامطلوب بودن کیفیت کانسیلر، ایجاد خواهد نمود. البته در صورت داشتن چین و چروک در صورت این کانسیلر انتخاب مناسبی نیست.

3. کانسیلر مایع

در صورتی که پوستی خیلی خشک ندارید این کانسیلر می­تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. پوشش دهی این نوع کانسیلر راضی­ کننده است و می­توان برای پوشش جوش و جای جوش، چین و چروک و لک­ های پوستی از آن استفاده نمود. این نوع از کانسیلرها دارای ماندگاری بالایی هستند. کانسیلر مایع آرت اسکین از بهترین کانسیلر های موجود در سایت می باشد.

4. کانسیلر مدادی

در صورتی که دارای پوستی صاف هستید و صرفاً قصد داشته جای جوش­ های کوچک، لک­ های نقطه­ ای و اطراف لب و ابرو را بپوشانید کانسلیر مدادی می­تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

5. کانسیلر رنگی

کانسیلرها فارغ از نوع فیزیکی، در رنگ­ های مختلفی نیز عرضه می­شوند که هر یک از آن­ها بر رنگ پوستی خاص مناسب می­باشند. رنگ ­های کانسیلر به شرح زیر هستند:

کانسیلر زرد

این کانسیلر یک انتخاب مناسب برای پوشش مناطق صورتی کمرنگ استفاده می­شود. این کانسیلر برای بیشتر پوست­ها قابل استفاده است.

کانسیلر سبز

برای خنثی کردن قرمزی­ ها، رنگ سبز بسیار مناسب می­باشد. این کانسیلر می­تواند قرمزی روزاسه یا جای جوش را بپوشاند.

کانسیلر صورتی

برای اطراف چشم و پوشاندن رنگ­ های آبی تیره زیر چشم، کانسیلر صورتی بسیار مناسب است. به کمک این رنگ همچنین می­توان کبودی­ های پوست را نیز پوشاند.

کانسیلر نارنجی

اگر دارای پوستی تیره یا زیتونی هستید کانسیلر نارنجی مناسب­تر می­باشد. این کانسیلر برای پوشش لک­ ها و تیرگی اطراف چشم کاربرد دارد.

کانسیلر بنفش

برای پوست­های زرد رنگ و رنگ پریده یک کانسیلر رنگ بنفش می­تواند بسیار کاربردی باشد.

کانسیلر خنثی

اگر پوست شما بدون مشکل است می­توانید به سراغ کانسیلر خنثی بروید. این رنگ به عنوان پرایمر نیز قابل استفاده خواهد بود.

کاربردهای کانسیلر

کانسیلر چیست؟ - عوارض کانسیلر چیست؟ - فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ - انواع کانسیلر

کانسیلر دارای کاربردهای مختلفی است که در ادامه به آن­ها اشاره خواهد شد:

  1. پوشش تیرگی دور چشم
  2. حجم دهی به مژه ­ها
  3. زاویه دادن و حالت بخشی به ابروها
  4. بالا بردن دوام رژ لب
  5. رفع اشتباهات خط چشم
  6. قابل استفاده برای کانتورینگ صورت
  7. افزایش دوام سایه چشم
  8. پوشش جوش و جای جوش در صورت
  9. مناسب برای هایلایت کردن صورت
  10. قابل استفاده برای ایجاد یک مرطوب کننده رنگی

حرف آخر

در این مطلب سعی شد اطلاعات کاملی در خصوص کانسیلر، انواع کانسیلر و نیز موارد استفاده از این محصول آرایشی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

 

این محصول به شما کمک خواهد کرد تا در خانه به راحتی بتوانید یک آرایش تمیز و شیک داشته باشید. کافی است این محصول را متناسب با پوست خود تهیه نموده و همچنین در زمینه خرید آن به سراغ برندهای معتبر بروید.

در فروشگاه طرلان، انواع کانسیلر از بهترین برندها با قیمتی بسیار مناسب قابل تهیه و خریداری می­باشند.

1 دیدگاه در “کانسیلر چیست؟ فرق کانتور و کانسیلر چیست؟

  1. کیمیا حسینی گفت:

    مطالبتون خیلی مفید و کاربردی بودند، امیدوارم باز هم به انتشار همچین مقالات ادامه دهید. فقط در مورد کرم ضد آفتاب و یا آبرسان ها هم مطالبی منتشر کنید خوشحال میشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *